Formålet med projektet er at deltidslandmanden via øget selvbevidsthed om egen samfundsmæssig betydning inspireres til øget performance. At han via praksisnær rådgivning, vidensdannelse og -formidling specifikt målrettet deltidslandmænd understøttes til udvikling af bedriften og i landdistrikterne. Endvidere at rådgivere af deltidslandmænd og det politiske system bevidstgøres om deltidssegmentets betydning og potentiale såvel økonomisk som i landdistriktsudviklingen.
Det samfundsøkonomiske overblik, og bevidstheden om segmentets betydning i samfundet forventes at ville inspirere deltidslandmanden til udvikling på deltidsbedrifterne og i landdistrikterne, hvorfor det er centralt for succes i projektet, at projektets resultater bliver kendt af deltidslandmændene, deres rådgivere og andre væsentlige interessenter. Overblikket bliver endvidere den analytiske baggrund for at komme med anbefalinger til, hvordan vilkårene for deltidslandmændene kan understøttes og forbedres, ligesom fremme af udvikling og forbedring af vilkår vil styrke både den enkelte deltidslandmands økonomi og samfundsøkonomien som helhed.
Projektet indeholder 3 arbejdspakker i form af en samfundsanalyse, udarbejdelse af et koncept for netværksdannelse for deltidslandmænd samt udvikling og formidling af viden målrettet deltidssegmentet.
Kontaktpersoner deltid i DLBR
Telefonliste brugergruppen
Brugergruppemøde 4. juni 2014
Dagsorden og præsentation fra Brugergruppemøde for rådgivning af deltidslandmænd
Netværksmøde 19. marts 2014
Første netværksmøde for deltidsrådgivere afholdt hos Jysk Landbrugsrådgivning
Markedsundersøgelse af FlexNyt
Markedsundersøgelse af nyhedsbrevet FlexNyt. Anvendelses- og tilpasningsbehov af Mathias Utoft Jørgensen
Klubnetværk til deltidslandmænd - et inspirationshæfte
En udvidelse af faglige netværkstyper giver rigtig god mening når man henvender sig til deltidslandmænd, da mange deltidslandmænd ikke får det rigtige udbytte fra de eksisterende faglige netværksstrukturer
Klubnetværk - spørgeskema - skabelon
Inspiration til spørgsmål med formål på besvarelse af erfaringer og gode råd ift. med Klubnetværk
Landudvalgsmøde den 24. februar 2014
Indlæg til møde i Landsudvalget for Danske Deltidslandmænd
22. maj - Møde i Landsudvalget Danske Deltidslandmænd
Oplæg om markedsundersøgelse af nyhedsbrevet FlexNyt og argumenter for at benytte dette
Netværksmøde 3. september 2014
Andet netværksmøde for deltidsrådgivere afholdt hos Heden & Fjorden
Danske deltidslandbrugs samfundsøkonomiske betydning
Rapportens formål er at belyse deltidslandmændenes samfundsøkonomiske betydning af hensyn til landmænds, rådgiveres og det politiske systems bevidsthed om deltidssegmentets samfundsmæssige tyngde og potentiale.
Brugergruppemøde 22. august 2014
Dagsorden og præsentation fra Brugergruppemøde for rådgivning af deltidslandmænd
Highlights fra den Samfundsøkonomiske analyse
Lavet af Klaus Kaiser på baggrund af udtræk fra diverse databaser
Brev til deltidsrådgivere vedr. landmænd til interview
Søges: deltidslandmænd, der kan supplere den økonomiske analyse med kvalitative betragninger omkring det at være deltidslandmand. Sendt ud via mail til 20 rådgivere
22. maj - Møde i Landsudvalget Danske Deltidslandmænd
Status på 2014 og ansøgning 2015
Præsentation af Samfundsøkonomiske analyse
Præsentation af Klaus Kaiser på Danske deltidslandmænds årsmøde den 25. oktober 2014
Input til beretning
Beretning: Danske deltidslandmænds årsmøde den 25. oktober 2014
Netværksmøde 18. november 2014
Tredje netværksmøde for deltidsrådgivere afholdt hos KHL
Klubnetværk - Ambassadørejendomme
Input ift. brugen af ambasssadørejendomme
Klubnetværk - Arbejdshjul
Skitsering af arbejdsforløb mellem møder
Skabelon til bedriftskarateristik
Til brug ved teoriaften og bedriftsbesøg med punkterne: Karakteristika, praktik, indhold og læringsmål
Afdækning af emneområder
Afdækning af passende emneområder, så der sikres højt udbytte og brugbarhed i netværket
Klubnetværk til deltidslandmænd
Infoark om anvendelse af klubnetværk til deltidslandmænd
Klubnetværk som koncept
Baggrunds- og konceptbeskrivelse
Markedsføringsskabelon
Skema til brug i markedsføring
Klubnetværk - oversigtsmodel for netværket
Beskrivelse af den røde tråd på tværs af møderne i netværket
Klubnetværk - skabelon til værdibeskrivelse
Vejledning til hvad en værdibeskrivelse til et klubnetværk skal indeholde
22/5 Deltagelse på Landsudvalgsmøde
PowerPoint-oplæg fra Landsudvalget for Danske Deltidslandmænd - Markedsundersøgelse af FlexNyt
Gourmet i det grønne
Artikel fra Magasinet VÆRDI - anvendt i DLBR-virksomhederne
Jeg vil være deltidslandmand, når jeg bliver voksen
Artikel fra Magasinet VÆRDI - anvendt i DLBR-virksomhederne
Økologisk maskinnørd på Verasminde
Artikel fra Magasinet VÆRDI - anvendt i DLBR-virksomhederne
Torbens reservat
Artikel fra Magasinet VÆRDI - anvendt i DLBR-virksomhederne
Fusionslandbrug på hestepension
Artikel fra Magasinet VÆRDI - anvendt i DLBR-virksomhederne
Jeg er professionel deltidslandmand, ikke hobbylandmand
Artikel fra Magasinet VÆRDI - anvendt i DLBR-virksomhederne
Vi har tid til at lave den perfekte bøf
Artikel fra Magasinet VÆRDI - anvendt i DLBR-virksomhederne
Tak for øllet, Caspers mor og far
Artikel fra Magasinet VÆRDI - anvendt i DLBR-virksomhederne
Danske deltidslandmænd er 25 milliarder værd
21.400 jobs og for 25 milliarder kroner i produktionsværdi. Så meget bidrager de danske deltidslandmænd til samfundsøkonomien, viser en ny analyse
Pressemeddelelse: Dansk deltidslandmænd er 25 milliarder værd
Bragt i lokale medier fra lokalområderne hvor de ni deltidslandmænd som er med i magasinet VÆRDI bor - Billund
Pressemeddelelse: Dansk deltidslandmænd er 25 milliarder værd
Bragt i lokale medier fra lokalområderne hvor de ni deltidslandmænd som er med i magasinet VÆRDI bor - Holstebro
Pressemeddelelse: Dansk deltidslandmænd er 25 milliarder værd
Bragt i lokale medier fra lokalområderne hvor de ni deltidslandmænd som er med i magasinet VÆRDI bor - Mols
Pressemeddelelse: Dansk deltidslandmænd er 25 milliarder værd
Bragt i lokale medier fra lokalområderne hvor de ni deltidslandmænd som er med i magasinet VÆRDI bor - Roskilde
Pressemeddelelse: Dansk deltidslandmænd er 25 milliarder værd
Bragt i lokale medier fra lokalområderne hvor de ni deltidslandmænd som er med i magasinet VÆRDI bor - Ry
Pressemeddelelse: Dansk deltidslandmænd er 25 milliarder værd
Bragt i lokale medier fra lokalområderne hvor de ni deltidslandmænd som er med i magasinet VÆRDI bor - Søndersø
Pressemeddelelse: Dansk deltidslandmænd er 25 milliarder værd
Bragt i lokale medier fra lokalområderne hvor de ni deltidslandmænd som er med i magasinet VÆRDI bor - Varde
Pressemeddelelse: Dansk deltidslandmænd er 25 milliarder værd
Bragt i lokale medier fra lokalområderne hvor de ni deltidslandmænd som er med i magasinet VÆRDI bor - Vejle
Pressemeddelelse: Dansk deltidslandmænd er 25 milliarder værd
Bragt i lokale medier fra lokalområderne hvor de ni deltidslandmænd som er med i magasinet VÆRDI bor - Værløse
Pressemeddelelse: Deltidslandmænd er værdifulde for Danmark
Generel pressemeddelelse
Frihed er at kunne gå ud i haven og tisse
Artikel fra Magasinet VÆRDI - anvendt i DLBR-virksomhederne
Jagten på det gode liv på landet
Værdi, samfundsværdi, økonomisk værdi, værdifulde fællesskaber, værdifuld natur, personlig værdi og familieværdier.